fff CeritaDuniaSiWawa: K.E.L.I.R.U

Monday, February 20, 2012

K.E.L.I.R.U

SELAMAT MALAM.
yes that wish i can say to you all yg sedap2 mimpi indah sedang kan aku masih berjaga.
tengok tajuk entry mesti korang taaw ape maksud keliru kan? yup aku sedang menghadapi tekanan & keliru dengan kehidupan sendiri. tekanan dengan memikirkan kerja yang entah akan dapat bila. bukan aku tak bersyukur,aku bersyukur tetapi aku manusia. manusia yang tak pernah kenal erti puas dalam kehidupan. ingin mencari yang lebih baik & terjamin untuk kehidupan yang akan aku tempuh.

umur makin dewasa sepatut nya aku dah mampu buat keputusan tapi sekarang ape jadi pada aku? dulu aku tak pernah kenal erti putus ase. bila gagal aku akan cuba lagi but now i' am failure. fail dalam membina kehidupan yang baru aku kenal. Subhanaallah. aku tak tahu mana arah tuju aku lepas ini. rase macam nak study aje. tak payah fikir kerja. bila tengok family aku terfikir sampai bila nak jadi mcm ini. aku selalu ingat kan dalam diri yang aku perlu kuat tapi aku tetap lemah. 

aku ada keluarga yang selalu bagi semangat. aku ada kawan2 yang selalu bagi nasihat. tapi kenape aku tetap rase semua tu. semua tak boleh hilang dalam hidup aku. aku rase macam aku gagal dalam hidup. aku rase aku tak kan berjaya. ya aku tahu rezeki yang tuhan bagi sentiasa ada untuk hambanya. cuma lambat atau cepat saje. tapi kenapa aku tak kenal erti SABAR? 

seriously aku keliru sekarang. tak berhenti aku berdoa supaya ALLAH beri aku petunjuk.bagi aku kuat tempuh dugaan hidup yang baru bermula dalam hidup aku.  

Hanya pada Nya aku berserah. dan hanya pada Nya aku bermohon semoga dugaan yang dia berikan dapat mengajar aku tentang kehidupan yang sebenar. 

hidup tak semuanya mudah. hidup tak semuanya indah. kadang kala kita diatas & mungkin satu hari nanti kita akan di bawah. terima semua ini dengan hati yang terbuka. :)



3 comments:

  1. wawa . kita dalam same condition . lynda dah banyak kali terbabas dalam buat keputasan . harap wawa buat yang terbaik okeh ...

    ReplyDelete
  2. semoga Allah mempermudahkan segala urusan kite wawa... anyway pun gud luck in your life...
    don't forget to follow my blog... =)

    ReplyDelete
  3. Tapi semuanya ada hikmah di kemudian hari. Siapa tau kan? Hanya Allah saja yang Maha Mengetahui. :)

    May Allah bless you. Amin.

    ReplyDelete

Plizz Leave Your Comment Even One

CopyRight.By.Wawa.Only.