fff CeritaDuniaSiWawa: Kehidupan

Thursday, January 26, 2012

Kehidupan

banyak benda yang jadi dalam hidup aku yang kena aku tempuh sendiri. kesalahan,pengalaman mengajar aku erti kehidupan. aku tak taw pe akan jadi akan datang dlm diri ini yang aku taw sekarang aku keliru dengan kehidupan sendiri. Ya Allah kau kuat kan la hati hambaMu ini. seriously aku cemburu dengan semua kawan2 yang da dapat kerja tapi aku? kadang2 sedih dalam hati ini kerana ape akan jadi dalam hidup aku. bukan aku tak bersukur aku bersyukur sangat dengan apa yang aku ada. ada ibu yang sangat memberi semangat pada aku. punya adik2 yang selalu menolong aku biler susah. aku bersyukur Ya Allah. kau kurniakan mereka kepada aku yang sentiasa di sisi ku. kau kurniakan aku seorang lelaki yang tak pernah putus asa mencintai aku. jika dia jodoh aku,aku terima dengan hati terbuka Ya Allah. Jika bukan kau berikan la petunjuk pada ku  dan aku terima semua ketentuanMu Ya Allah. tapi hati ini tetap sedih. kegembiraan yang aku tunjuk kan hanya pura2 untuk tutup kesedihan yang aku alami. betapa berat dugaan Mu yang kau berikan pada ku Ya Tuhan. aku tetap akan tersenyum dengan dugaan yang kau berikan aku tetap akan terima cabaran hidup yang telah kau tentukan. aku terima. aku tahu kau akan uji seorang hamba itu dengan pelbagai ujian tapi tidak sampai luar kemampuan hambaMu. aku hanya berharap masa depan aku lebih cerah. niat aku hanya satu nak bahagia kan ibu. nak beri kesenangan untuk dia. aku tak nak dia bersedih lagi. aku nak dia bangga dengan  anak dia ini. banyak kata2 orang di luar sana yang aku pekak kan tapi hati ini Allah je yang taw. mungkin aku bukan anak yang baik tapi aku cuba untuk jadi yang terbaik untuk keluarga. mulut orang memang tak boleh tutup merek hanya nampak kesalahan sahaja tapi kebaikan tak ada nampak nye. sabar la wahai hati. aku mesti kuat untuk tempuh dugaan ini. mesti tersenyum terima cemuhan orang di luar. 

Ya Allah : aku mohon semoga kau kuat kan hatiku ini.semoga kau beri petunjuk pada diri ku ini. :(



No comments:

Post a Comment

Plizz Leave Your Comment Even One

CopyRight.By.Wawa.Only.